Sekowa Sourdough μυστικά και πλούσιο ψωμί Συγγραφέας Έλενα Ζέλεζνιακ,
🔗 🔗 Για να φτιάξετε το ψωμί μαγιάς Sekowa γρήγορα και νόστιμα, και οι ξηροί κόκκοι χρησιμοποιούνται πολύ οικονομικά και αποτελεσματικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια μεγάλη ζύμη παραγωγής. Απλώς βάλτε τη ζύμη σε πολλά ψωμιά στο έτοιμο μίζα Sekowa και χρησιμοποιήστε το σταδιακά.

Μπορείτε να συνεργαστείτε με τον εκκινητή Sekowa με διαφορετικούς τρόπους: μπορείτε να το πάρετε απευθείας από το κουτί, όπως ένας κανονικός σπιτικός αυθόρμητος εκκινητής ζύμωσης, τον οποίο αφαιρέσαμε νωρίτερα ή να φτιάξουμε μια ζύμη παραγωγής. Η πρώτη επιλογή είναι γνωστή και οικεία, έψησα ψωμάκια ολικής αλέσεως με αυτόν τον τρόπο, αλλά, όπως αποδείχθηκε στην πράξη, είναι πολύ πιο βολικό να βάζετε μια ζύμη παραγωγής στη μίζα, σχεδιασμένη για τρία ή τέσσερα ψημένα ψωμιά και να τη χρησιμοποιώ για αρκετές ημέρες. Το κύριο πράγμα είναι να το αφήσετε να φτάσει στο μέγιστο σε ζεστασιά και, στη συνέχεια, χωρίς να το συνθλίψετε, να το κρύψετε στο ψυγείο. Αυτή η ζύμη μπορεί να χρησιμοποιηθεί απευθείας στη ζύμη ψωμιού, την οποία αποφάσισα να δοκιμάσω στην πράξη.
Για ζύμη παραγωγής θα χρειαστείτε: 350 γρ. ζεστό νερό με θερμοκρασία 40 βαθμών.
80 γρ. εκκινητής Sekov;
3 γρ. ξηρά κοκκία Sekova;
250 γρ. λευκό αλεύρι σίτου
200 γρ. σπιτικό αλεύρι ολικής αλέσεως ή κόκκους.
Ο αλγόριθμος ενεργειών είναι στάνταρ: θερμάνετε το νερό στους 40 βαθμούς και διαλύστε την κρύα μαγιά σε αυτό, προσθέστε ξηρούς κόκκους, ανακατέψτε.

Προσθέστε αλεύρι, ζυμώστε την υγρή ζύμη

Βάζω τη ζύμη σε ένα διαφανές πλαστικό δοχείο, είναι βολικό να εξετάζουμε το πορώδες σε αυτό και γενικά να καταλαβαίνω πόσο μεγάλωσε η ζύμη. Η χωρητικότητά του είναι σχεδόν 3 λίτρα, είναι βολικό να κρατάτε τη ζύμη και να ζυμώνετε τη ζύμη σε αυτήν, υπάρχει σίγουρα αρκετός χώρος και είναι αρκετά συμπαγής.

Ήταν δροσερό στην κουζίνα - περίπου 23 βαθμούς και για τη ζύμη Sekove, σύμφωνα με τις οδηγίες, η θερμοκρασία ζύμωσης είναι κρίσιμη (η ζύμη, η οποία ωριμάζει στους 30 βαθμούς σε 3-4 ώρες στους 25 βαθμούς, θα είναι κατάλληλη για περίπου μια μέρα), οπότε χρειάζεται, να είναι τόσο ζεστό όσο το καλοκαίρι - 29-30 βαθμούς. Προσπάθησα να εγκαταστήσω το δοχείο με τη ζύμη στο φούρνο με το φως αναμμένο, αλλά μετά από μιάμιση ώρα από το φως ανάβει, ήταν ακόμη πιο κρύο εκεί απ 'ό, τι στην κουζίνα. Ως εκ τούτου, τυλίχτηκα το δοχείο με μια πετσέτα και το έβαλα δίπλα στο ψυγείο, λαμβάνοντας έτσι την επιθυμητή θερμοκρασία 30 μοιρών.
Από τη φωτογραφία μπορείτε να καταλάβετε ότι σε πέντε ώρες η ζύμη υπερδιπλασιάστηκε και αυξήθηκε στο ύψος και άρχισαν να εμφανίζονται φυσαλίδες στην κορυφή. Όμως, παρόλα αυτά, όταν χτυπάτε το δοχείο, η ζύμη δεν χαλάστηκε, αυτό είναι καλό. Η πεσμένη, κρεμασμένη ζύμη θεωρείται υπερβολική και επιδεινώνει αισθητά την ποιότητα του ψωμιού, επηρεάζει το πορώδες, τη γεύση και το άρωμα, επομένως είναι προτιμότερο να μην αφήνουμε τη ζύμη να υπερκαλύψει και να τη χρησιμοποιήσει όταν βρίσκεται στην κορυφή της. Έτσι το έβαλα στο ψυγείο. Τώρα μπορείτε να το βγάλετε από το ψυγείο, να ζυμώσετε τη ζύμη ανά πάσα στιγμή και να την ψήσετε 3-4 ώρες αργότερα. Και αυτό το «γρήγορο» ψωμί θα είναι ένα πραγματικό ψωμί μαγιάς με βαθύ άρωμα και χαρακτηριστική γεύση σιταριού.


Το μόνο "αλλά" - αυτός ο εκκινητής δεν πρέπει να φυλάσσεται πολύ καιρό, έτσι ώστε η γλουτένη του να μην διαλύεται. Στη Ρωσία και την Ουκρανία, το αλεύρι από ποικιλίες μαλακού σίτου βρίσκεται κυρίως, η περιεκτικότητα σε γλουτένη είναι χαμηλή από τα ευρωπαϊκά πρότυπα - 10-11%. Και, για να είμαστε ειλικρινείς, δεν έχουμε μια τέτοια ποικιλία ποικιλιών αλευριού σίτου, όπως, για παράδειγμα, στη Γερμανία. Στη χώρα μας, κατά κανόνα, το ίδιο γνωστό και οικείο αλεύρι premium με περιεκτικότητα σε γλουτένη 10,6% χρησιμοποιείται ως «αλεύρι ζαχαροπλαστικής για κέικ και αρτοσκευάσματα», «αλεύρι ψωμιού» και «αλεύρι γενικής χρήσης».Φυσικά, το λευκό αλεύρι σίτου έχει πολλούς δείκτες που επηρεάζουν τις ιδιότητές του, αλλά όλα αυτά, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, τα χάνουν αφού περάσουν τρεις έως πέντε ημέρες σε ένα μείγμα με νερό και μαγιά, με τη μορφή ζύμης. Προσπάθησα να χρησιμοποιήσω διαφορετικά αλεύρι σίτου, κυρίως από ντόπιους παραγωγούς, έβαλα σε αυτό μια ζύμη παραγωγής με μαγιά και μαγιά, το κράτησα στο ψυγείο και κάθε φορά την τρίτη ή την πέμπτη ημέρα κατέστρεψε αμετάκλητα τη γλουτένη και η ζύμη άρχισε να σχίζει έντονα ή μετατράπηκε σε κολλώδη ιξώδη μάζα σαν κρέμα. Ως εκ τούτου, αναμίξαμε την τρέχουσα ζύμη με την προσδοκία να τη χρησιμοποιήσω σε δύο ή τρεις προσεγγίσεις.
Την επόμενη μέρα μετά το ζύμωμα, το έβγαλα από το ψυγείο, κρεμάστηκε λίγο και είχε μια ελαφρώς ξινή μυρωδιά, αλλά η ξινή γεύση σχεδόν δεν ήταν αισθητή.

Αποφάσισα να χρησιμοποιήσω το ένα τρίτο της διαθέσιμης ζύμης - 294 γραμμάρια, στα οποία 116 γραμμάρια. Είναι νερό, 150 γρ. - αυτό είναι αλεύρι, 27 γρ. - αυτό είναι ένας εκκινητής Sekowa και 1 γρ. - ξηροί κόκκοι. Όπως γνωρίζετε, το 30-80% του αλευριού στη συνταγή μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη ζύμη, και όσο περισσότερο είναι στη ζύμη, τόσο πιο ξινό θα αποδειχθεί το ψωμί. Ήθελα ένα απαλό κρεμώδες άρωμα και γεύση στο ψωμί, γι 'αυτό πρόσθεσα δύο ακόμη αλεύρι στη ζύμη.
Για το τεστ έκανα:Ζύμη στη μαγιά του Sekov (294 g)
350 γρ. αλεύρι;
184 γρ. νερό;
7-9 γρ. Σαχάρα;
6 γρ. άλας;
15 γρ. βούτυρο.
Θυμάμαι ότι η Sekova συμπεριφέρεται πολύ παθητικά ακόμη και στους 25 βαθμούς και στο σπίτι έχω γενικά 23-24, μίξα όλα τα συστατικά, εκτός από το αλάτι, το βούτυρο και τη ζάχαρη, καλυμμένα με μια μεμβράνη και έφυγα για αυτόλυση. Εδώ είναι ένα τέτοιο κομμάτι:

Κάλυψε το μπολ με πλαστικό περιτύλιγμα και το άφησε στο τραπέζι, πιστεύοντας ειλικρινά ότι τίποτα δεν θα συνέβαινε στη ζύμη σε μερικές ώρες. Επομένως, όταν πλησίασα να κοιτάξω, ήμουν πολύ έκπληκτος: αυξήθηκε αισθητά. Ήμουν τόσο έκπληκτος (αυτό είναι αφελές!) Που δεν είχα χρόνο για την κάμερα, οπότε πάρτε το λόγο μου για αυτήν. Διπλώθηκα, ζύμωσα και ζύμω μια λεία ζύμη, προσθέτοντας βούτυρο, αλάτι και ζάχαρη στο τέλος. Για να είμαι ειλικρινής, πριν από αυτό ήμουν σίγουρος ότι σε μια τέτοια φαινομενικά ακατάλληλη θερμοκρασία, η ζύμη δεν θα λειτουργούσε, ότι χρειαζόταν 30 βαθμούς θερμότητας, περίοδο. Μετά το ζύμωμα της ζύμης ψωμιού, η οποία είχε ήδη εμφανιστεί μία φορά σε αυτόλυση, την άφησα να ζυμώσει στη ζεστασιά, στους 30 βαθμούς που έθεσε για τη Sekova. Για περισσότερο από μία ώρα, η ζύμη έχει αυξηθεί αισθητά.

Γρήγορα διαμόρφωσε ένα στρογγυλό ψωμί και το έβαλε σε ένα μπολ επενδεδυμένο με λινό πετσέτα, τριμμένο με αλεύρι, - για να χωρίσει.

Ταυτόχρονα, άνοιξα το φούρνο (220 βαθμούς) για να ζεσταθώ μαζί με το ταψί (εξακολουθώ να είμαι επισκέπτης και δεν επέστρεψα σπίτι στα υπέροχα μου gadgets, όπως μια πέτρα, ένα φτυάρι και καλάθια προστασίας). Παρεμπιπτόντως, αν την τελευταία φορά έψησα σε έναν καλό ηλεκτρικό φούρνο, αυτή τη φορά έχω έναν ακριβό, αλλά μάλλον μέσης ποιότητας, φούρνο αερίου, στον οποίο, όπως γνωρίζετε, η θέρμανση στον πίσω τοίχο είναι αισθητά ισχυρότερη και το πάνω μέρος του ψωμιού συνήθως παραμένει χλωμό.
Σε λιγότερο από μία ώρα στους 30 βαθμούς, η ζύμη εμφανίστηκε αισθητά. Προσπάθησα να πατήσω με το δάχτυλό μου - μόλις αναπήδησε, πράγμα που σημαίνει ότι ήρθε η ώρα να πάει. Ενώ έψαχνα για γάντια, ένα κατάλληλο ταψί για το ρόλο του καπακιού, έκοψα ένα κομμάτι περγαμηνής, η ζύμη έγινε ακόμη πιο μαλακή και πιο χνουδωτή και χρειάστηκε κυριολεκτικά 10 λεπτά.

Έβαλα το κενό στο περγαμηνή

Αμέσως έκανα μια τομή και την έστειλα στο φούρνο κάτω από την κουκούλα, η τελευταία αφαιρέθηκε μετά από 15 λεπτά. Παρεμπιπτόντως, για άλλη μια φορά για την πέτρα και για το αν χρειάζεται ή όχι. Αυτή τη φορά, έπρεπε να ψήσουμε σε ένα ταψί κάτω από ένα μεγάλο ταψί αλουμινίου, με το οποίο το φύλλο ψησίματος ανέβηκε μόνο στο χαμηλότερο επίπεδο. Και, παρά το γεγονός ότι σχεδόν αμέσως, καθώς έβαλα το ψωμί στο φούρνο, μείωσα τη θερμοκρασία στα 200, και όταν αφαίρεσα το καπάκι, μετακίνησα το φύλλο ψησίματος στο μεσαίο επίπεδο, το κάτω μέρος του ψωμιού είχε χρόνο να ξυλάνθρακα, μετατρέποντας σε μια λεπτή μαύρη βρώσιμη κρούστα. Στο σπίτι με μια πέτρα, ψήνω συχνά στο χαμηλότερο επίπεδο και προθερμαίνω το φούρνο πιο ζεστό και δεν θυμάμαι να κάψω ποτέ το ψωμί μου. Και σήμερα αποδείχθηκε τόσο ενοχλητικό.

Το υπόλοιπο ψωμί αποδείχθηκε υπέροχο: πολύ μαλακό, με μεσαίου μεγέθους ομοιόμορφους πόρους ψίχουλου, με υπέροχο άρωμα.

Ως αποτέλεσμα, θα ήθελα να σημειώσω ότι η χρήση ζύμης παραγωγής είναι πολύ πιο οικονομική και βολική από τη χρήση ενός καθαρού εκκινητή Sekowa.Με ένα απόθεμα ώριμης ζύμης στο ψυγείο, η κατανάλωση της μίζας και των ξηρών κόκκων μειώνεται πολλές φορές. Σε γενικές γραμμές, για τη ζύμη, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μικρότερη ποσότητα μίζας, είναι αρκετά αποδεκτή για 500 γραμμάρια. αλεύρι για να πάρει και τα 30 και 10-15 γρ. μίζα, το χρειαζόμουν πιο γρήγορα, οπότε πήρα 80 γραμμάρια. Η χρήση λιγότερης μίζας θα επιτρέψει στη ζύμη να ζυμώσει περισσότερο, αλλά θα παραμείνει στην κορυφή της για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χωρίς τον κίνδυνο ξαφνικής πτώσης και υπερβολικής ωρίμανσης. Επιπλέον, σημειώστε ότι όταν προσθέτετε ξηρούς κόκκους στη ζύμη παραγωγής, αυτό δεν χρειάζεται να γίνεται όταν ζυμώνετε τη ζύμη, όταν, σαν να βάζετε τη ζύμη σε μαγιά, κάθε φορά που θα πρέπει να προσθέτετε 1-3 γραμμάρια στη ζύμη, ώστε να ζυμώνεται πιο έντονα. Η ζύμη παραγωγής μπορεί να έχει οποιαδήποτε περιεκτικότητα σε υγρασία, παχιά και υγρή, για απλότητα και ευκολία στη χρήση και για περαιτέρω υπολογισμούς, μπορείτε να ζυμώσετε τη ζύμη με 100% υγρασία, δηλαδή να πάρετε ίση ποσότητα αλευριού και νερού. Έχω συνηθίσει περισσότερο τις ζύμες και τις ζύμες με λιγότερη υγρασία, οπότε κατά πάσα πιθανότητα θα πάω προς την κατεύθυνση της μείωσης της υγρασίας. Λοιπόν, και όταν έχετε ένα κομμάτι ώριμης, αρωματικής ζυμωμένης ζύμης στο χέρι, το ψωμί αποδεικνύεται πολύ γρήγορα: το πρωί μπορείτε να αφαιρέσετε την έτοιμη ζύμη από το ψυγείο, να πάρετε όσα χρειάζεστε, ζυμώστε τη ζύμη και ψήστε υπέροχο ψωμί σε μερικές ώρες.