Παρεμπιπτόντως, desem στην Ολλανδία και στο βόρειο τμήμα του Βελγίου, τη Φλάνδρα, ονομάζουν μαγιά γενικά και ζύμες σε μαγιά:
desembrood (ψωμί μαγιάς),
natuurdesem (φυσική μαγιά, δηλαδή όχι με μαγιά, αλλά από ζύμη με στίγματα),
zuurdesem (ξινή μαγιά, δηλαδή όχι ζύμη ζύμης, αλλά ζύμη ξινή)
Χάρη στις προσπάθειες των μαχητών για τη σωστή, όσο το δυνατόν φυσικότερη διατροφή - ιαπωνικά μακροβιοτικά και χορτοφάγους της Νέας Εποχής στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, αργότερα - το σύγχρονο κίνημα για μη ξεφλουδισμένα ολόκληρα τρόφιμα και δημητριακά ολικής αλέσεως - η λέξη desem άρχισε να υποδηλώνει ζύμωση σε ολικό σιτάρι, για ψήσιμο από αλεύρι απλού σίτου ή σιμιγδάλια ή σπαρμένος σιτάρι.
Η ιδιαιτερότητα των μνημείων που είναι δημοφιλή σήμερα στη Δύση είναι ότι είναι εξαιρετικά δροσερά και στριφογυρισμένα σε σφιχτές υφασμάτινες σακούλες, σφίξιμο με κορδόνι, έτσι ώστε η ζύμη μαγιάς να μην μπορεί να αυξηθεί σε όγκο, όπως οι ιταλικοί μεγαλομάτες.
Το Desem χαρακτηρίζεται από το άρωμα μηλίτη και καλβάδος, μήλο, ελαφρώς κονιάκ-αλκοολικό, για polbyanny desem - κρεμώδη-μήλο-βανίλια. Είναι δύσκολο να περιγραφεί, το άρωμα της φλούδας πράσινου μήλου και της κρεμώδους στάρπης, το μοναδικό άρωμα της μαγιάς ζύμης στο desem - το άρωμα 2,3 οξικός μεθυλοβυλεστέρας ... Είναι άμεσα αναγνωρίσιμο γιατί δίνει τη στιγμή που το desem είναι έτοιμο.
Η διόγκωση και η στεγανότητα του σάκου ιστού χρησιμοποιούνται για να κρίνουν τη δραστηριότητα του desem σε αυτόν. Εάν η τσάντα είναι σφιχτή και πεισματάρης, τότε το desem είναι ώριμο και ενεργό και μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Και αν είναι αδύνατο, τότε το desem έφαγε όλο το φαγητό, ηρέμησε και αποκοιμήθηκε, τότε πρέπει να ενεργοποιηθεί πριν το ζυμώσει ζύμη ή ζύμη ψωμιού.
Τα τεμάχια είναι ψυχρά φύλλα, απομακρύνονται από ένα μείγμα κόκκων ή κόκκων με νερό σε χαμηλές θερμοκρασίες, στους 10-18C. Ζυμώνονται (τρέφονται και αφήνονται να ωριμάσουν, προετοιμάζονται για ψήσιμο μαζί τους) στους 16-21C. Και αποθηκεύονται στους 4C (3-7 ημέρες, τότε πρέπει να τρέφονται ξανά, να ανανεώνονται στους 16-21C). Και περιλαμβάνουν μαγιά σε κάθε τύπο σίτου - συνηθισμένο αρτοποιείο, όλυρα, καμουτ και ούτω καθεξής. Το σιτάρι και τα ξυλοπόδαρα είναι τα πιο δημοφιλή στην Ευρώπη.
Στο desem, η μαγιά με ζύμη αποτελεί το 2% της συνολικής μικροχλωρίδας. Υπάρχουν 15 εκατομμύρια κύτταρα ζύμης και 750 εκατομμύρια κύτταρα βακτηρίων γαλακτικού οξέος ανά γραμμάριο καλλιέργειας εκκίνησης desem. Οι μελέτες Desem έδειξαν ότι περιέχουν 44 διαφορετικά στελέχη ζύμης. Όλοι ανήκουν στον τύπο της ζύμης αρτοποιίας (S. cerevisciae)
Αρκετοί παράγοντες επηρεάζουν την αναπαραγωγή και τη δραστηριότητα των βακτηρίων και της μαγιάς στο desem, μπορούν να ομαδοποιηθούν σε εξωτερικούς και εσωτερικούς παράγοντες.
• Εξωτερικοί παράγοντες.
- Θερμοκρασία μίζας και ζύμης.
- Περιεκτικότητα σε οξυγόνο στη μαγιά και τη ζύμη (ζύμωμα, ζύμωμα).
- Η αναλογία γαλακτικού οξέος προς οξικό οξύ στη ζύμη και στη ζύμη (= θερμοκρασία ζύμωσης και υγρασία ζύμης)
• Εσωτερικοί παράγοντες.
- Θρεπτικά συστατικά (= βαθμός αλευριού, πρόσθετα ψησίματος στη συνταγή)
- рH
- Ικανότητα αποθήκευσης της ζύμης (= περιεκτικότητα σε αλεύρι τέφρας)
- Περιεκτικότητα σε υγρασία της μίζας
- Αλας
Η εξαιρετικά καθαρή ή η ευκολότερη φόρμα για αρχάριους - μπουκάλι ή τσάντα desem - διατίθεται τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική.
Λίγη ιστορία.Ο Gevert ήταν Βέλγος πλοίαρχος στο ψήσιμο του πιο δύσκολου ψωμιού για τους αρτοποιούς - ψωμί σίτου από φρεσκοτριμμένο αλεύρι σίτου. Μετά τον πόλεμο, επέστρεψε από τη Γαλλία, όπου η οικογένειά του είχε εκκενωθεί, και στο αρτοποιείο του στη Γάνδη επινόησε μια μέθοδο ψησίματος ενός εξαιρετικά νόστιμου ψωμιού μαύρου σίτου. Για τέτοιο ψωμί, εφηύρε μια γαλλική μαγιά, αλλά όχι από λευκό αλεύρι, αλλά από κόκκους σιταριού. Αποκάλεσε τη μαγιά του «μαγιά», το οποίο στη γλώσσα του ηχεί σαν «desem». Ψωμί μαγιάς - Desembrood
Τριάντα χρόνια αργότερα, αποκάλυψε το μυστικό του ψωμιού του σε Αμερικανούς αρτοποιούς, οι οποίοι, με τη σειρά τους, χτύπησαν τον συγγραφέα Laurel Robertson με ένα Desembrot. Ο Ρόμπερτσον, με το βιβλίο της Lauren's Kitchen Bread, στο οποίο περιέγραψε desem και υπέροχα γλυκά μαζί του, ενθουσίασε το αμερικανικό κοινό. Από τότε, η διαφημιστική εκστρατεία για το desem δεν έχει υποχωρήσει για 30 χρόνια.
Το 1984, η Ολλανδική ένωση αρτοποιών διοργάνωσε εργαστήριο αρτοποιίας και ένα διαγωνισμό αρτοποιίας για την ικανότητα να ψήνει ψωμί. Ο Omar Gevert ήταν επίτιμος δικαστής εκεί και ετοίμασε μια έντυπη οδηγία για τους συμμετέχοντες στο σεμινάριο, στο οποίο περιέγραψε το desem και το desembrot του.
Το καλοκαίρι του 1987, ο Άγγλος συγγραφέας Tom Jane, ο οποίος ο ίδιος έγραψε το βιβλίο «το καλύτερο, πιο ακριβές και πιο κατανοητό» σχετικά με το σπιτικό ψωμί, δημοσίευσε τις οδηγίες του Gewart στην εφημερίδα Three-Course Gastronomy. ο οποίος, στην ουσία, γελοιοποίησε τη συνταγή του Gewart, είπε ότι τέτοιες συνταγές δεν πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη, αν και ο ίδιος δεν είχε δοκιμάσει ο ίδιος τη μέθοδο, ότι ήταν ποίηση ψωμιού, όχι επιστήμη.
Σήμερα, 70 χρόνια μετά από εκείνη τη σημαντική στιγμή, όταν ο Gevert τελείωσε τελείως την τεχνολογία του desem και του desembrote και άρχισε να ψήνει το εντυπωσιακό του ψωμί, καθίσταται σαφές ότι η συνταγή του είναι η ίδια η τελειότητα από επιστημονική άποψη και ότι με μια έννοια ανακάλυψε τον τροχό. Είναι εύκολο για εμάς να μιλήσουμε για αυτό, με την πρόσβαση στο Διαδίκτυο, η επιστήμη γνωρίζει ήδη τα πάντα για τα βακτήρια, την κατανόηση της ζύμωσης γαλακτικού οξέος και ένα πλήρες οπλοστάσιο ενός επαγγελματία αρτοποιού σε μια συνηθισμένη κουζίνα της πόλης: από έναν μύλο αλευριού έως ισχυρά ζυμωτήρια, ψυγεία με ελεγχόμενες θερμοκρασίες σε διαφορετικές ζώνες και πραγματικά φούρνοι εστιών.
Όμως εκείνα τα χρόνια, η ποιότητα της μαγιάς σύμφωνα με τη μέθοδο Hevert και το ψωμί με αυτό προκάλεσε την επιθυμία να κάνει το σημάδι του σταυρού, να σηκώσει το πρόσωπό του στον ουρανό και να ευχαριστήσει τον Θεό για ένα τέτοιο θαύμα. Το ψωμί στο desem προκάλεσε σεβαστή στάση απέναντι στον εαυτό του. Αυτό είναι περίπου πώς οι αρχαίοι άνθρωποι αντιλήφθηκαν ένα μπουλόνι από το μπλε για τη φωνή των θεών. Και παρόλο που ανατριχιάζουμε και θαυμάζουμε τα στοιχεία, καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για ηλεκτρικές εκκενώσεις στην ατμόσφαιρα και ότι κανείς δεν είναι θυμωμένος μαζί μας. Ο Θεός μας αγαπά όλους, αλλά πρέπει να προσέξουμε και να εγκαταστήσουμε μια κεραυνό και να μην περπατάμε με μια ομπρέλα σε μια καταιγίδα.
Επιστημονική τεκμηρίωση της μεθόδου αφαίρεσης και διατήρησης της καλλιέργειας εκκίνησης από εμποτισμένους κόκκους στους 15C.Τι ακριβώς ανακάλυψε ο Γκέβερτ όταν άρχισε να ετοιμάζει μια γαλλική ξινή από σιτάρι ελαφρώς βλαστημένο με κρύο αναερόβιο τρόπο; Βρήκε μια μέθοδο ζύμωσης χωρίς αποσύνθεση και αλλοίωση, η οποία χρησιμοποιείται από την αρχαιότητα στη βιομηχανία ζύμωσης και ούρησης των φρούτων.
Εάν έχετε κάνει ποτέ τουρσί ή τουρσί μήλα, ή λάχανο με τεύτλα στο σπίτι, τότε θα αναγνωρίσετε αμέσως τη μέθοδο ως οικεία για πολύ καιρό. Κατά την ούρηση και τη ζύμωση, η θερμοκρασία περίπου 15C στην αρχή της ζύμωσης είναι σημαντική, μια συγκεκριμένη ποσότητα σακχάρου στα φρούτα ή στην έκχυση, και το αλάτι είναι πιθανό, και η βύνη είναι ένα υπόστρωμα για βακτήρια γαλακτικού οξέος.Το γαλακτικό οξύ που εκκρίνεται από βακτήρια που εισήλθαν στο βαρέλι με ούρα από την επιφάνεια του φρούτου ή (στη βιομηχανία) από ένα δοκιμαστικό σωλήνα γίνεται συντηρητικό κατά την ούρηση και τη ζύμωση. Η ζύμωση γαλακτικού οξέος είναι αναερόβια, τα φρούτα καλύπτονται με γέμιση. Η αλκοολική ζύμωση ζύμης προχωρά επίσης, τα εμποτισμένα μήλα είναι ελαφρώς αεριωμένα, ελαφρώς πικάντικα, νόστιμα.
Στις πρώτες 5 ημέρες, η ζύμωση πραγματοποιείται σε δροσερό μέρος στους 12-15C, στη συνέχεια η ούρηση ψύχεται στους 4C και κάτω, έτσι ώστε να μην υπερ-οξύ.
Ο Omer Gevert επαναλαμβάνει με ακρίβεια τη διαδικασία αποφλοίωσης των μήλων στη συνταγή του για το σιτάρι μαγιάς. Τόσο η μυρωδιά της μυρίζει σαν εμποτισμένα μήλα και την πέμπτη μέρα έχει γεύση που δεν διακρίνεται από τα εμποτισμένα μήλα. Φοβερο! Έτσι, μεταφρασμένο στα ρωσικά, θα μπορούσε κανείς να ονομάσει τη μέθοδο ζύμωσης του υγρού σίτου!
1) 12-15C, ειδικά στις πρώτες πέντε ημέρες της ζύμωσης, είναι η θερμοκρασία στην οποία τα βακτήρια γαλακτικού οξέος δρουν μόνο ελαφρώς πιο αργά από, ας πούμε, στους 25C, αλλά τα βακτηρίδια βουτυρικού οξέος clostridium (δίνουν στη ζύμη τη μυρωδιά του ραβδώδους μπέικον ή του παλαιού ελαίου, εμετό) και Ομοίως, δεν θα αναπτυχθούν βακτήρια οξικού οξέος και επιβλαβή βακτήρια. Είναι σημαντικό να μην επιτρέπονται θερμοκρασίες πάνω από 18C και κάτω από 10C. 50-65 βαθμούς Φαρενάιτ. Θα δείτε αυτό το σχήμα στη συνταγή desem σε μεταφρασμένα κείμενα για Αμερικανούς. ...
2) Για ζύμωση, χρειάζεστε αρκετή ζάχαρη, τουλάχιστον 5%, επειδή τα μικρόβια παράγουν γαλακτικό οξύ από τη ζάχαρη. Στο desem, αυτό επιτυγχάνεται με εμβάπτιση και βύσιμο του κόκκου. (Το Calvel προσθέτει 0,5% βύνη στο αλεύρι) Ο πρησμένος κόκκος αρχίζει να βλασταίνει και μετατρέπεται σε βύνη. Τα ένζυμα απελευθερώνουν ενεργά το άμυλο κόκκων σε ζάχαρη. Για να μην καταναλώνει όλη η ζάχαρη το βλαστάρι, ο σπόρος συνθλίβεται μετά την έναρξη της βλάστησης και τα ένζυμα παράγουν άφθονη ζάχαρη για τις ανάγκες μόνο των αρχικών μικροβίων.
.
3) Η προσθήκη αλατιού σε ούρα, ζύμωση και ξινή κρέμα παρεμποδίζει κάπως την ανάπτυξη του Clostridia, των δύσοσμων βακτηρίων βουτυρικού οξέος, από τα οποία οι γεύσεις έχουν επίσης πικρή γεύση και που καταστέλλουν εντελώς τη μαγιά. Ο Omer Gevert παρατήρησε αυτή την επίδραση του αλατιού και αλάτισε τις πατάτες και τις αλευρές στο ποσό του 1% του βάρους της ζύμης μαγιάς (δηλαδή, φρέσκια ζύμη που αναμιγνύεται με τη μαγιά). Ο Calvel στη συνταγή του για τη μαγιά προσθέτει 0,3-0,5% αλάτι στο αλεύρι.
4) Η ζύμωση είναι αναερόβια, χωρίς πρόσβαση στον αέρα. Οι καλλιέργειες εκκίνησης τις πρώτες 2-3 ημέρες (και ζυμωμένες και εμποτισμένες) δεν πρέπει να αναμιγνύονται. Το Desem θάβεται για τις πρώτες δύο μέρες σε αλεύρι και εκεί σφραγίζεται σε σκληρή αεροστεγή κρούστα.
Τα βακτήρια γαλακτικού οξέος λειτουργούν καλά σε συνθήκες χωρίς εισροή φρέσκου οξυγόνου, αλλά οι περισσότεροι επιβλαβείς μικροοργανισμοί είναι αυστηροί αερόβιοι και δεν αναπτύσσονται απουσία αέρα.
Τα βακτηρίδια οξικού οξέος δεν μπορούν να αναπτυχθούν απουσία αέρα. Η ταφή ενός κολομπόκ και ένα τεμάχιο που βυθίζεται σε αλεύρι σε ξηρές πάνες βοηθά στην αποφυγή της οξείας οξικής οξύτητας του ζύμης, κάτι που είναι δυσάρεστο στο ψωμί σίτου. Από την άλλη πλευρά, τα καλά βακτήρια γαλακτικού οξέος σε όξινο περιβάλλον χωρίς οξυγόνο παράγουν γενικά γαλακτικό οξύ ήπιας γεύσης. Και τα τρία από τα πιο σημαντικά αρχικά βακτήρια ευδοκιμούν και παράγουν αρώματα και γαλακτικό οξύ στους 15 ° C απουσία αέρα - L. san-francisco, L. plantarum, L. brevis.
Η ανάδευση ή η επιφάνεια της μαγιάς ανοιχτής στον αέρα αποτελεί εγγύηση για την ανάπτυξη οξικού οξέος και βακτηριδίων βουτυρικού οξέος, καθώς και μούχλας σε αυτό.
Στις 2-3 ημέρες, τα βακτήρια γαλακτικού οξέος καταστέλλουν πλήρως την υπόλοιπη μικροχλωρίδα και η ζύμωση γαλακτικού οξέος αυξάνεται απότομα. Μόλις το ρΗ φτάσει στο 4.4-4.5, τα βακτηρίδια οξικού οξέος και γαλακτικού οξέος μπλοκάρονται εντελώς στο σφραγισμένο kolobok. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μπορείτε να τροφοδοτήσετε το Desem για πρώτη φορά.
Ψωμί 1 βαθμού στο desem (NataliARH)
Ψωμί σίτου με "ζωντανό" αλεύρι στο desem (NataliARH)
Ψωμί βρώμης στο desem. (NataliARH)
Ψωμί σίτου-σίκαλης στο desem. (NataliARH)
